Hej familiespejdere og familiespejderforældre
Som tidligere varslet, så vil vi gerne indbyde jer til en shelter overnatning i Boserup Skov som afslutning af vores familiespejderaktiviteter på denne side af sommerferien.
Sted: Shelterne, Boserup Skov https://bit.ly/boserupradulf
Dato: Lørdag 14. juni - Søndag d. 15. juni
Ankomst: Mellem 14.00 og 16.00 (v. shelterpladsen, dvs. I skal være v. p-pladsen omkring 15.40 for at være v. shelterpladsen kl. 16.00)
Afslutning: Søndag kl. 10.00 (v. shelterne)
Parkering: Der er 3 parkeringspladser, vi parkerer på denne plads: https://bit.ly/midgaard
da vores trailer står ikke står så “offentligt” der, som på de to øvrige parkeringspladser.
Pris: 75 pr. deltager (dækker forplejning m.v).
Overnatning
Vi har booket alle 3 sheltere, vi kan potentielt blive rigtig mange, så vi har en backup plan i baghånden og det er at bygge en klassisk spejderbivuak.
Det er lige en tand mere primitivt end shelterne, så vi beder jer om at tage stilling om I kun vil sove i shelter - eller også er friske på at sove i bivuak. (Vi er optimistiske og tror på, at vi godt kan få enderne til at gå op, så alle de, der er mest trygge ved shelter kan få en shelterplads.
Toiletfaciliteter
Der muldtoilet ved shelterne.
Pakkelisten
- Liggeunderlag (gerne et helt almindeligt tyndt liggeunderlag) (ej luftmadras, da de optager for meget plads i shelterne) (fås i f.eks. i Jysk)
- Sovepose (evt. et sammensyet fleecetæppe for ekstra varme)
- Spisegrej (vi har nogle klassiske spejderspisesæt, der kan købes for rimelige penge)
- Evt. skiftetøj (vi er ved vandet)
- Viskestykke
- Håndklæde (hvis vandet frister)
- Regntøj, hvis vejrudsigten truer med regn
- Tandbørste/tandpasta
Pak tingene sammen med spejderne - og så spejderne selv kan være med til at bære deres egne ting igennem skoven, det er en del af spejderlivet. Uanset valget er parkeringsplads, så er der cirka 1 km til fods igennem skoven.
Alt udstyr skal helst bæres på ryggen, da skoven ikke er egnet til trolleys og lignende.
Øvrigt udstyr og mad
Lederne køber ind til mad og pakker det øvrige udstyr, som vi skal bruge til overnatningen.
Vi vil dog gerne have hjælp til at få madvarer og udstyr ned til shelteren. Vi medbringer et par
trækvogne til formålet, og vi håber, at I vil hjælpe os med at køre/bære tingene ned til shelterne.
Tilmelding senest d. 8. juni via www.radulf.dk
Vi har valgt en shelterovernatning, da det er der vi mener, at vi hører hjemme som spejdere - altså i naturen - og der, hvor vi har mulighed for at give spejderne en oplevelse, som de ikke nødvendigvis får andre steder.
Program
14.00 - 16.00 “Fri leg” - udforskning af skoven
Bære fælles udstyr til ned shelterne
Opsætning af bivuak (hvis relevant)
16.00 Velkomst / fordeling af soveplads
Velkomst tænde bål og lave velkomstsnacks
Forberedelse af aftensmad
18.00 Aftensmad omkring bålet
Opvask
Godnat / Godnathistorie
Søndag
Godmorgen
Morgenmad
Oprydning og pakning af udstyr
10.00 Farvel og tak for denne afgang
Afgang mod p-pladsen
Vi har lavet et overordnet program, men vil lade jer som forældre selv være med til at afgøre, hvad de rigtige sengetider er på denne tur,da vi har en relativ stor aldersspredning. Vi vil forsøge at inddele shelterne efter alderstrin i det omfang det er muligt.
Hvis I har spørgsmål så tag fat i os til møderne inden turen eller kontakt Kenneth på 22 655 388 / kenneth@radulf.dk
Vi glæder os til at se jer
Med spejderhilsen
Jann & Kenneth