Gå til hovedindhold
Hjem

Top menu

  • Leder-login
  • Artikler
  • Medlemsservice

Main navigation

  • Kontakt
    • Bestyrelsen & Gruppeleder
    • Familiespejd - (4 år - 1 klasse)
    • Minilederne (2-3 klasse)
    • Juniorlederne (4-5 klasse)
    • Trop (6-9 klasse)
  • Spejd i praksis
    • Uniform og mærker
    • Påklædning - Spejdermøderne
    • Udstyr
    • På tur
    • Pakkeliste
    • Forsikring
    • Forældre engagement
    • Bestyrelsensarbejde
    • Alkoholdning
    • Beredskabsplan
  • Afdelinger
    • Familiespejder (4 år - 1 klasse)
    • Minier (2-3 kl.)
    • Juniorer (4-5 kl.)
    • Trop (6-9 kl.)
    • Klan (16+)
    • Leder (16-99 år)
  • Kalender
  • Medlem
    • Hvad laver spejdere?
    • Indmeldelse
    • Udmeldelse
    • Om gruppen
    • GDPR
    • Kortbetaling i Medlemsservice
    • Vejledning - Medlemsservice login
  • Bliv leder
  • Leder-login
  • Artikler
  • Medlemsservice
  • Bliv spejder
Startdato 14. jun 2025 14:00

Familiespejder - sheltertur

Hej familiespejdere og familiespejderforældre

Som tidligere varslet, så vil vi gerne indbyde jer til en shelter overnatning i Boserup Skov som afslutning af vores familiespejderaktiviteter på denne side af sommerferien.

Sted: Shelterne, Boserup Skov https://bit.ly/boserupradulf

Dato: Lørdag 14. juni - Søndag d. 15. juni

Ankomst: Mellem 14.00 og 16.00 (v. shelterpladsen, dvs. I skal være v. p-pladsen omkring 15.40 for at være v. shelterpladsen kl. 16.00)

Afslutning: Søndag kl. 10.00 (v. shelterne)

Parkering: Der er 3 parkeringspladser, vi parkerer på denne plads: https://bit.ly/midgaard

da vores trailer står ikke står så “offentligt” der, som på de to øvrige parkeringspladser.

Pris: 75 pr. deltager (dækker forplejning m.v).

Overnatning

Vi har booket alle 3 sheltere, vi kan potentielt blive rigtig mange, så vi har en backup plan i baghånden og det er at bygge en klassisk spejderbivuak.

Det er lige en tand mere primitivt end shelterne, så vi beder jer om at tage stilling om I kun vil sove i shelter - eller også er friske på at sove i bivuak. (Vi er optimistiske og tror på, at vi godt kan få enderne til at gå op, så alle de, der er mest trygge ved shelter kan få en shelterplads.

Toiletfaciliteter

Der muldtoilet ved shelterne.

Pakkelisten

- Liggeunderlag (gerne et helt almindeligt tyndt liggeunderlag) (ej luftmadras, da de optager for meget plads i shelterne) (fås i f.eks. i Jysk)

- Sovepose (evt. et sammensyet fleecetæppe for ekstra varme)

- Spisegrej (vi har nogle klassiske spejderspisesæt, der kan købes for rimelige penge)

- Evt. skiftetøj (vi er ved vandet)

- Viskestykke

- Håndklæde (hvis vandet frister)

- Regntøj, hvis vejrudsigten truer med regn

- Tandbørste/tandpasta

Pak tingene sammen med spejderne - og så spejderne selv kan være med til at bære deres egne ting igennem skoven, det er en del af spejderlivet. Uanset valget er parkeringsplads, så er der cirka 1 km til fods igennem skoven.

Alt udstyr skal helst bæres på ryggen, da skoven ikke er egnet til trolleys og lignende.

Øvrigt udstyr og mad

Lederne køber ind til mad og pakker det øvrige udstyr, som vi skal bruge til overnatningen.

Vi vil dog gerne have hjælp til at få madvarer og udstyr ned til shelteren. Vi medbringer et par

trækvogne til formålet, og vi håber, at I vil hjælpe os med at køre/bære tingene ned til shelterne.

  • Tilmelding senest d. 8. juni via www.radulf.dk

    Vi har valgt en shelterovernatning, da det er der vi mener, at vi hører hjemme som spejdere - altså i naturen - og der, hvor vi har mulighed for at give spejderne en oplevelse, som de ikke nødvendigvis får andre steder.

    Program

    14.00 - 16.00 “Fri leg” - udforskning af skoven

    Bære fælles udstyr til ned shelterne

    Opsætning af bivuak (hvis relevant)

    16.00 Velkomst / fordeling af soveplads

    Velkomst tænde bål og lave velkomstsnacks

    Forberedelse af aftensmad

    18.00 Aftensmad omkring bålet

    Opvask

    Godnat / Godnathistorie

    Søndag

    Godmorgen

    Morgenmad

    Oprydning og pakning af udstyr

    10.00 Farvel og tak for denne afgang

    Afgang mod p-pladsen


    Vi har lavet et overordnet program, men vil lade jer som forældre selv være med til at afgøre, hvad de rigtige sengetider er på denne tur,

    da vi har en relativ stor aldersspredning. Vi vil forsøge at inddele shelterne efter alderstrin i det omfang det er muligt.

    Hvis I har spørgsmål så tag fat i os til møderne inden turen eller kontakt Kenneth på 22 655 388 / kenneth@radulf.dk


    Vi glæder os til at se jer


    Med spejderhilsen


    Jann & Kenneth

Praktisk information

Startdato
14. jun 2025 14:00
Slutdato
15. jun 2025 10:00
Sted
Radulf Gruppe, Østre Åsvej 24, Jersie, 2680 Solrød Strand
Enheder
Familiespejder 4 år => 1 klasse
Tilmelding starter
11. maj 2025
Tilmelding lukker
8. jun 2025
Tilmeld arrangement

Kontakt

Radulf Gruppe
Østre Åsvej 24
2680 Solrød Strand
Danmark

Info@radulf.dk

Følg os på

Læs vores cookiepolitik her

En del af

Det Danske Spejderkorps logo